01 August 2012

Wira hati berkumandang terang benderang



helo saudara saudari cikebum cikebum.. di sini-ie, saya mahu ceritakan adoy! hahaha bapak sakai bapak kau hitam legam sep hey hey!

Beberapa hari yang lalu, saya bersama dgn teman spesial atau aweks xoxo yang di kasihi mengundang sesuatu perkara yang tidak terfikir di kepala hotak dan tak terdetik di hati. Seperti hari-hari yang biasa selesai tutup kedai kami akan balik, tak pun singgah mana-mana kedai makan untuk mengketedarah. Dah selesai semua, aku nampak minyak kereta dah bawah palang, tapi aku masih bajet-bajet dan berpoyo-kono fikir minyak cukup untuk hantar adinda pulang ke rumah. Tetapi, walaubagaimana, bahkan sekali pun, sangkaan ku melecet sehingga terpereset seperti mat motor pegang batang tebu 3,4 di tangan kirinya sambil tgn kanannya memulas trotal minyak motor yang eksiden masuk bawah trelar kuning berlampu neon biru. Kereta yg dipandu kehabisan gas pertroleum, lalu...... toksah pikir panjang, hangpa pun tau la apa jawabnya.
Kami kena la tolak keta tu. Boleh tahan jauh dan penat jugak la. 400meter agak-agaknya, ehh ni bkn cita bohong. Ni cita asli, tiada yg asli melainkan org asli. Aku menolak kereta pada waktu pepagi buta, yg keletihan di tempat kerja, di dukungi semangat juang cinta akan negara yg membara-bara karena adinda Puspa Ren-ku masih berada di sampingku. Depa pun kena menolak jgk, boleh tahan terar ah. Kau tgk ja dia ayu gitu, tapi kekuatan bagai... aaaa berbagai-bagai! Nak sahur pun dah tak sempat, tapi kami dpt sahur kurma dgn roti beli kat kedai KK mkn dlm kete. Cita aku ni tak best mana pun, punch line aku sbnrnya nak kasi tau.. Aku kagum dgn depa, sanggup dia. Kalau tino laen mst dh tggl aku naik teksi ja. Terima kasih ayunk, abang cintakan Ain. Betul ni, abang sayang Ain. Muah cikiiiit? hahahahahahhaha. Dak aih, jgn la geli-geli, aku suka menyakat awek aku. Dulu dah jadi dah sekali, menolak motor, nak gi dating.. Minyak motor habis jgk, menolak 1kilo, tapi aku ja yg tolak, aku suruh die menari pom-pom girl. Alasan aku utk bg semangat kat aku haha. Dia menari oow! Aku pun mcm tak percaya. Belum apa-apa dua-dua dah bau kepam-kepam manja. Tapi takpa, sayang kan... haha.

Super Afiq <3 Pom-Pom Ren ;P







1 comment:

yanie^^, said...

wah...sweet la korang....untung dua2...

Post a Comment